Witam Was po weekendzie!
Cele dzisiejszej lekcji:
- dowiesz się, że hałas szkodzi zdrowiu,
- będziesz pisać i czytać wyrazy z dwuznakiem dź, Dź,
- rozwiążesz różne zadania matematyczne
Przebieg zajęć:
1.
Matematyka
- Rozwiąż zadania ze str. 37 w ćwiczeniu, zadanie 1. zapisz w zeszycie.
- Rozwiąż w pamięci zadania ze str. 44 w podręczniku.
Zadanie dla chętnych na 6:
(Proszę o przesłanie zdjęcia zadania z zeszytu.)
W poniedziałek 27 kwietnia sprawdzian z
matematyki (dodawanie i odejmowanie w zakresie 20, termometr, zadania z
treścią, obliczenia gotówkowe i litry).
2. Język polski
- Obejrzyj animację o hałasie i
dźwiękach https://www.youtube.com/watch?v=DzKjuydSMW8
- Obejrzyj ilustrację na stronach 104-105. Opowiedz co na niej widzisz.
Pamiętaj o mówieniu zdaniami. Podziel wyraz dźwięk na sylaby ( ile ich
jest?) i na głoski ( ile ich jest?). 1 sylaba, 4 głoski
- Spójrz na model głoskowy wyrazu dźwięk. Wypowiedz głośno dź i zastanów się, czy jest samogłoską czy
spółgłoską. Spółgłoską
- Zapamiętaj: dź to dwuznak – jedna głoska, a dwie litery.
- Otwórz Karty ćwiczeń na stronach 94-95. Napisz po śladzie duży dwuznak i wyraz „dzwon”. Wykonaj ćwiczenia 1- 6.
- Otwórz ponownie podręcznik str. 104-105. Przeczytaj oba teksty -
łatwiejszy i trudniejszy.
Na podstawie tekstu odpowiedz głośno całym zdaniem na
pytania:
Z jakiego powodu Zenek wciągnął na maszt flagę Polski?
Kto zagrał na trąbce?
Jak nazywa się hymn Polski?
Jak zachowujemy się podczas śpiewania hymnu?
W jakich okolicznościach można usłyszeć polski hymn?
- Do zeszytu zapisz powiedzenie i wykonaj do niego rysunek: Usłyszałem
dźwięk hymnu, to Mazurek Dąbrowskiego.
W środę 29 kwietnia sprawdzian z j. polskiego.
(znaki na końcu zdania, kończenie zdań na podstawie tekstu, etapy rozwoju
rośliny od nasionka, wyrazy o znaczeniu przeciwnym, wymiana rz na r)
Dla
chętnych dź czy ci?
3. J. angielski < kliknij
Pozdrawiam Wszystkich cieplutko!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz