Witam po weekendzie!
Cele naszej lekcji:
- Nauczysz się odejmować liczby od 11.
- Nauczysz się rozpoznawać dwuznak ch, Ch i go zapisywać
Przebieg zajęć:
1. Matematyka
Otwórz str. 36 w podręczniku. Oblicz zadania w
pamięci.
Wykonaj
zadania str.34 w Ćwiczeniu.
Zadanie dla chętnych:
- Spróbuj opowiedzieć, co to jest chmura.
- Wysłuchaj fragmentu „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza, w którym są opisane chmury.
Wymień do czego podobne były chmury w utworze.
- Podejdź do okna i sprawdź do czego są podobne chmury za nim, jakie mają kolory i jak szybko się przesuwają.
- Otwórz podręcznik na stronach 92-93. Obejrzyj ilustrację. Opowiedz co na niej widzisz. Pamiętaj o mówieniu zdaniami.. Podziel wyraz chmura na sylaby ( ile ich jest?) i na głoski ( ile ich jest?). 2 sylaby, 5 głosek
- Spójrz na model głoskowy wyrazu chmura. Wypowiedz głośno ch i zastanów się czy jest samogłoską czy spółgłoską. Spółgłoską
- Otwórz Karty ćwiczeń na stronach 84-85.
- Przyjrzyj się z jakich liter składa się dwuznak ch, jak się go pisze..
- Zapamiętaj: ch to dwuznak – jedna głoska, a dwie litery.
- Napisz po śladzie duży dwuznak i wyraz „chmura”. Wykonaj ćwiczenia 1- 5.
- Otwórz ponownie podręcznik str. 92-93. Przeczytaj zdania w chmurkach, potem tekst łatwiejszy i trudniejszy.
1 Co robią
dzieci na pikniku?
2 Co przyniosły w
koszyku?
3 Co przypominały dzieciom chmury?
- Do zeszytu zapisz powiedzenie i wykonaj do niego rysunek: Z dużej chmury mały deszcz.
http://pisupisu.pl/klasa2/ch-i-h-wybierz
3. J. angielski
Miłego dnia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz